Položky pre Produkty
CRM používa termín produkt ako komplexný termín pre všetky druhy tovaru, ktoré Vaša spoločnosť môže ponúknuť. Podobne ako v katalógu, CRM poskytuje funkcie, pomocou ktorých môžete zachytiť a kategorizovať svoje produkty s rôznymi cenami a predajcami a v prípade potreby udržiavať zoznam zásob. V prípade niektorých spoločností však môže byť potrebné jasne rozlíšiť výrobky a služby. Na tento účel je k dispozícii rozšírenie služby CRM, ako je popísané v časti Položky pre Služby.
Produkty
Služba CRM umožňuje prepojiť informácie o produkte s procesom predaja.Ak chcete zadať nový produkt, použite tlačidlo v ponuke Produkty ako je to znázornené na obrázku vyššie. Otvorí sa nové okno, ako je znázornené na Obrázku – Zobrazenie pridanie produktu.
Nasledujúce tabuľky vysvetľujú špeciálne / dôležité vstupné polia pre hlavné dáta produktu.
Informácie o produkte
Pole | Popis |
---|---|
Názov produtu | Každému produktu musíte zadať názov, ktorý by mal byť jedinečný. |
Produkt č. | Číslo produktu je generované systémom CRM automaticky na základe nastavení ktoré vykoná správca CRM. Môžete definovať svoj vlastný štandardný formát číslovania pre svoju vlastnú spoločnosť. |
Kód produktu | Každému produktu by ste mali dať jedinečný kód objednávky. Môže to byť kombinácia písmen a čísel. Zákazníci by mali používať tento kód s ich objednávkami. |
Aktívny produkt | Označením tohto začiarkavacieho políčka sa produkt stáva aktívnym a je k dispozícii na výber v cenových ponukách, objednávkach a faktúrach. |
Účtovná skupina | Táto položka sa týka hlavnej účtovnej knihy a môže byť užitočná, ak importujete / exportujete svoj účtovný program. Každý účet vo Vašej účtovnej knihe má zvyčajne číslo na odkaz. |
Informácie o cenách
Pole | Popis |
---|---|
Jednotková cena | V tomto poli je potrebné zadať jednotkovú cenu za kus. Táto cena môže byť cena, ktorú zaplatíte pri zakúpení tohto produktu od tretej strany. Upozorňujeme, že predajná cena môže byť odlišná, ako je definované vo Vašich cenníkoch (viď časť Cenníky). Všetky ceny produktov sú zadávané s menou priradenou používateľovi, ktorý zadáva ceny. Máte možnosť zadať cenu produktu v inej mene, ak to nakonfiguroval správca CRM systému. |
DPH (%) | Môžete zadať daň v %, ktorá sa vzťahuje na produkt. Upozorňujeme, že Váš správca CRM konfiguruje typy daní a sadzieb, ako je vysvetlené v časti Správa daní a poplatkov. Zobrazia sa iba typy daní definované správcom. Ak je to potrebné, môžete zmeniť výšku dane, ale nie daňový typ. |
Skladové informácie
Pole | Popis |
---|---|
Množstvo na sklade | Môžete zadať množstvo na sklade. Tieto informácie používa CRM pri zadávaní cenových ponúk, objednávok alebo faktúr. Pracovný tok môžete použiť na kontrolu stavu zásob. Ak nemáte v úmysle používať funkcie riadenia zásob systému CRM, odporúča sa nastaviť množstvo informácií na väčšie množstvo, napr. 100 000, aby ste predišli nízkym varovným informáciám o zásobách. |
Skladník | Mali by ste priradiť zodpovednú osobu na udržiavanie zásob. Táto osoba bude automaticky informovaná systémom CRM, keď sa tovar predá alebo keď dôjde ku kritickému stavu zásob. |
Minimálne množstvo | Tu môžete zadať minimálne množstvo tovaru, ktoré chcete mať na sklade. Ak systém CRM v priebehu predajného procesu zistí, že skutočné množstvo na sklade sa blíži k minimálnej výške, osoba zodpovedná za sklad bude informovaná e-mailom. |
Objednávajúce množstvo | Tu si môžete zaznamenať množstvo tovaru, ktoré obvykle kupujete. |
Informácie pre obrázok produktu
Do Vášho produktu môžete pridať až 6 obrázkov. Obrazok musí byť vo formáte .jpg, .gif alebo png a musí obsahovať prípony súborov s malými písmenami (jpg, gif, png). Mali by ste zachovať veľkosť obrázka čo najmenšiu, aby ste sa vyhli časovo náročným sťahovaniam pri každom zobrazení tejto stránky v CRM systéme. Ak pridáte viac ako jeden obrázok, obrázky sa v detailnom zobrazení zobrazia ako prezentácia.
Podrobný popis
Tu máte priestor pre ďalšie informácie o produkte, ak je to potrebné. Tieto informácie sa môžu zahrnúť do výstupu PDF, objednávok alebo faktúr. Kliknutím na tlačidlo [Uložiť] prenesiete informácie o produkte do systému CRM. Po uložení sa otvorí detailný pohľad na Váš produkt. Zobrazia sa hlavné údaje, ktoré ste práve zadali.
1. Môžete nastaviť vzťahy s inými modulmi CRM alebo
2. Sledovať zmeny ktoré boli vykonané pre produkt, ako napr: upravovanie polí pre jednotkovú cenu, upravenie polí pre množstvo na sklade a podobne.
Obrázok č. 2 – Vzťahy s modulmi a Aktualizácie pre produkty, znázorňuje pozíciu týchto funkcií.
K produktom môžete priradiť viac funkcií. Tie hlavné sú uvedené v nasledujúcej tabuľke.