loading
hello dummmy text
koncpt-img
crm saas

CRM ako služba SaaS

Počuli ste už o softvérovej službe SaaS? Jej prospech sa dá využiť aj pri CRM softvéroch. V tomto článku sa dočítate, čo je to SaaS CRM, aké prináša výhody a či práve Vy tento softvér potrebujete.

SaaS je model poskytovania softvéru, ktorý je uložený na cloude. Poskytovateľ cloudu vyvíja a udržiava softvér cloudových aplikácií, poskytuje automatické aktualizácie softvéru a sprístupňuje softvér svojim zákazníkom prostredníctvom internetu. Verejný poskytovateľ cloudu spravuje všetok hardvér a tradičný softvér vrátane Middleware, aplikačného softvéru a zabezpečenia.

Výhody, pre používateľov SaaS sú nasledovné:

  • Zníženie nákladov
  • Nasadzovanie, škálovanie a inovovanie podnikového riešenia rýchlejšie ako údržba lokálneho systému
  • Lepší odhad celkových nákladov

Čo je CRM SaaS

SaaS CRM umožňuje firmám spravovať svoje údaje na jednom centrálnom mieste, cloude. Tento typ CRM zvyčajne ponúkajú poskytovatelia tretích strán na základe predplatného a používatelia k nemu majú prístup prostredníctvom internetu. Takýto CRM softvér je častokrát užívateľský a cenovo dostupnejší ako klasický lokálny CRM softvér.

Rozdiely medzi cloudom a lokálnym úložiskom, sa dočítate v článku: Úložisko CRM on premise vs. Cloud

SaaS CRM zvyčajne ponúkajú širokú škálu funkcií, vrátane správy kontaktov, sledovania potenciálnych zákazníkov, automatizácie predaja a automatizácie marketingu. Väčšina SaaS CRM tiež ponúka určitú formu zákazníckej podpory a integrácie s inými podnikovými aplikáciami.

Najčastejším cieľom firiem je zvýšenie predaja. SaaS CRM je nevyhnutný, ak chcete spravovať všetky svoje kontakty, vytvárať predajné kanály, sledovať potenciálnych zákazníkov, zefektívňovať procesy, udržiavať svoj tím na rovnakej vlne, dostávať aktualizácie o svojich obchodoch v reálnom čase a rozvíjať vzťahy s potenciálnymi aj existujúcimi zákazníkmi. Vďaka týmto funkciám svoj predaj ľahko zvýšite.

Výhody CRM SaaS

1. Centralizujete svoj predaj

Všetky aspekty predaja zvládnete pomocou all-in-one riešenia SaaS CRM. Funkcia správy kontaktov systému SaaS CRM je to, čo ho robí tak vynikajúcim. Môžete ho použiť na prístup k celému profilu svojho klienta na jednom mieste. S ním budete môcť sledovať svoje interakcie s potenciálnymi zákazníkmi, ich pokrok a ich súčasnú pozíciu v predajnom cykle. Budete tiež môcť vidieť, odkiaľ pochádzajú vaši potenciálni zákazníci. Pomocou týchto aktuálnych poznatkov môžete efektívne prispôsobiť svoju komunikáciu, konať a informovať členov svojho tímu.

crm-saas

2. Zlepšite si udržanie zákazníkov

Predaj sa podpisom zmluvy nekončí. Koniec koncov, získanie nového zákazníka stojí päťkrát viac ako udržanie existujúceho. Odporúča sa, aby ste udržiavali vzťah so svojimi súčasnými klientmi, ktorí z tohto dôvodu prejavili záujem o vaše tovary alebo služby.

So SaaS CRM sa môžete sústrediť na potešenie zákazníka aj po uzavretí zmluvy s ním, čo uľahčuje konverziu cross-sellingu a upsellingu.

3. Vybudujete si pevnejšie vzťahy s klientmi

SaaS CRM vám môže pomôcť zabezpečiť, aby ste vždy dodržiavali svoje záväzky, dodržali slovo a robili to spôsobom, ktorý podporuje dôveru. Môžete tu byť pre svojho potenciálneho zákazníka, keď vás potrebuje, či už je to prostredníctvom e-mailu alebo telefonátu. Môžete rýchlo nadviazať na najlepšie riešenie pre svojho potenciálneho zákazníka vďaka funkciám, ktoré poskytuje akčné SaaS CRM.

4. Identifikujete medzery vo vašom predajnom procese

Pre manažérov predaja a osoby s rozhodovacou právomocou je veľmi dôležité monitorovať vývoj a pracovný tok svojich tímov. Predajné kanály, prispôsobiteľné prehľady a analýza výkonnosti pomáhajú pri určovaní vašich silných a slabých stránok.

Môžete využiť CRM, ktoré vám ponúka nástroje, ktoré vám pomôžu pri meraní medzier vo vašich predajných lievikoch, konverziách a celkovej aktivite namiesto toho, aby ste prehľadávali kamióny s údajmi, ktoré nemusia mať zmysel.

5. Zvýšite produktivitu

SaaS CRM môže znížiť množstvo manuálnych úloh náročných na pracovnú silu, čím sa zvyšuje riadenie pracovných postupov a produktivita. Celý predajný tím má vďaka CRM rýchly prístup k dôležitým dokumentom, údajom, šablónam e-mailov a správam. To umožňuje obchodným zástupcom konať rýchlo a sústrediť sa na predaj.

Ako zistíte či potrebujete SaaS CRM?

Zamyslite sa nad týmito otázkami. Pravdepodobne potrebujete SaaS CRM, ak zistíte, že na väčšinu z nich odpovedáte áno.

  • Dá sa kúpiť Váš produkt offline aj online?
  • Váš predajný cyklus: Je dlhší ako týždeň?
  • Má Vaša spoločnosť desať alebo viac zákazníkov?
  • Máte vo svojom predajnom kanáli viac ako 30 potenciálnych zákazníkov?
  • Máte samostatné tímy pre marketing a predaj?
  • Dodáva sa Váš produkt s možnosťou predplatného?
  • Potrebujete zákaznícku podporu pre Váš produkt?