- Dominika Buksárová
- Články
6 krokov stratégie implementácie CRM systému
CRM systémy pomáhajú riešiť rôzne výzvy. CRM by mali byť prispôsobiteľné tak, aby vyhovovali špecifickým potrebám Vášho podnikania. CRM je možné prispôsobiť pre B2B aj B2C. Neexistuje univerzálny CRM, rovnako ako neexistuje univerzálny obchodný model. Ak rozmýšľate nad zavedením CRM do Vášho podnikania, no neviete či je pre Vás vhodný, v nasledujúcom článku sa dozviete 6 znakov, že CRM systém potrebujete.
Potrebujete CRM Softvér? Áno. Prečo?
1. Vaše údaje o zákazníkoch je ťažké nájsť
Tabuľky, e-maily a samolepiace poznámky mohli fungovať dobre, keď bola vaša firma v plienkach. No ako Vaša firma bude rásť, obmedzujú viditeľnosť Vášho tímu v interakciách so zákazníkmi. Tu prichádza na rad CRM systém, ten poskytuje celej Vašej organizácii jediný centrálny zdroj ľahko dostupných údajov, ktoré môžu zvýšiť mieru úspešnosti predaja a zvýšiť udržanie zákazníkov.
2. Neviete, čo robia vaše predajné tímy
Či už sú v kancelárii alebo na cestách, je dôležité vedieť, čo robia Vaše predajné tímy a ako sa im darí. Výkonný systém riadenia vzťahov so zákazníkmi umožňuje členom tímu aktualizovať podrobnosti zo svojich mobilných zariadení, takže informácie sú okamžite k dispozícii, aby ste ich mohli v prípade potreby okamžite kontaktovať. Dobré CRM riešenie Vám umožní sledovať čo sa deje s Vaším podnikaním. Okrem toho Vám pomáha zistiť, kam by ste mali prideliť ďalšie zdroje a zároveň Vám pomôže presne predpovedať budúce tržby.
3. Váš zákaznícky servis je krátky
Získavanie zákazníkov je pomerne ťažké. Ak zistíte, že Váš tím zákazníckych služieb trávi viac času reagovaním na sťažnosti zákazníkov ako proaktívnym predvídaním potrieb zákazníkov, prišiel čas investovať do systému CRM. Schopnosť efektívne riadiť tok prípadov a zároveň mať jednotný pohľad na zákazníka vytvára príležitosť ohromiť svojich klientov veľkolepými službami.
4. Máte cenné, dlhodobé účty, ktoré musíte spravovať
Nie všetci zákazníci sú si rovní. A určite nechcete, aby sa vaši najlepší a najväčší zákazníci cítili nedocenení. CRM systém vám môže automaticky pripomenúť míľniky a dôležité udalosti pre Vašich najcennejších zákazníkov.
5. Váš proces predaja trvá príliš veľa času
Ak vaši predajcovia manuálne zadávajú údaje na vytváranie zostáv, trávia menej času tým, čo by mali robiť, a to je – predaj. CRM systémy dokážu uchovávať všetky Vaše údaje na jednom ľahko prístupnom mieste, vďaka čomu je aktuálne vykazovanie a presná analýza hračkou.
Niektoré riešenia dokonca automaticky prenášajú informácie o účte a kontaktoch do vášho CRM a môžu pravidelne „čistiť“ Vaše údaje o zákazníkoch, dopĺňať chýbajúce informácie, ktoré predajcovia vynechali a inteligentne odstraňovať duplikáty.
6. Nie ste si istí svojou cestou k rastu
Viete, ako sa vaša organizácia vyrovná s potenciálnym návalom nových zákazníkov? Skutočne hodnotný CRM systém je dostatočne rozšíriteľný a prispôsobiteľný na to, aby prekonal akúkoľvek obchodnú výzvu.