- Dominika Buksárová
- Články
6 krokov stratégie implementácie CRM systému
Implementácia CRM systému znamená zavedenie CRM softvéru do Vášho podniku. Je to veľmi detailný a zložitý proces. Nový CRM systém prepracuje mnoho zavedených procesov, takže váš plán musí prirodzene integrovať tento nový systém s Vaším súčasným pracovným postupom.
Pred samotnou implementáciou by ste si mali zostaviť jej podrobný plán – stratégiu. Správne zostavená stratégia implementácie Vám ušetrí čas a správny proces implementácie minimalizuje čas potrebný na to, aby sa zamestnanci oboznámili s jeho nástrojmi.
6 krokov, ktoré by mala obsahovať stratégia Vašej implementácie CRM
1. Určite si svoje potreby
2. Vyberte si dodávateľa CRM softvéru
3. Výber implementačného tímu
Akonáhle ste si vybrali platformu CRM, ktorá je najviac v súlade s víziou Vašej spoločnosti, prichádza výber správnych ľudí. V závislosti od rozsahu vášho podnikania a implementácie CRM môžete potrebovať viac ako jednu osobu, ktorá bude zastávať každú rolu. To si vyžaduje špecializovaný tím na plnenie každodenných úloh.
Tím by sa mal skladať z týchto členov:
- Projektový manažér (vedúci)
- Vývojár systémov (inštalácia)
- Dátový analytik (migrácia údajov)
- QA inžinier (testovanie)
4. Stanovte si metriky, kľúčové ukazovatele výkonu a ciele
Metriky, ktoré by ste mohli zvážiť, sú náklady na CRM verzus odhadovaný predaj alebo zisky.
5. Poskytnite svojim používateľom CRM najlepšie nástroje
Musíte popremýšľať o tom, kto bude koncovým používateľom CRM softvéru. Vaši obchodní manažéri a obchodní zástupcovia? Váš marketingový tím? Alebo vaši zamestnanci zákazníckej podpory? Najlepšie CRM má funkcie pre všetky tieto oddelenia a ovplyvňuje Vaše podnikanie zabezpečením, aby každý člen tímu bezproblémovo spolupracoval so všetkými ostatnými bez ohľadu na oddelenie.
6. Pripravte svojich zamestnancov
V tomto bode by mali byť zamestnanci oboznámení so systémom, jeho výhodami a s tým, ako majú používať nástroje. Väčšina ponúk CRM zahŕňa školiace a konzultačné programy, ktoré umožňujú podnikom vyťažiť zo svojich platforiem maximum.