6 krokov stratégie implementácie CRM systému
Implementácia CRM systému znamená zavedenie CRM softvéru do Vášho podniku. Je to veľmi detailný a zložitý proces. Nový CRM systém prepracuje mnoho zavedených procesov, takže váš plán musí prirodzene integrovať tento nový systém s Vaším súčasným pracovným postupom.
Pred samotnou implementáciou by ste si mali zostaviť jej podrobný plán – stratégiu. Správne zostavená stratégia implementácie Vám ušetrí čas a správny proces implementácie minimalizuje čas potrebný na to, aby sa zamestnanci oboznámili s jeho nástrojmi.
6 krokov, ktoré by mala obsahovať stratégia Vašej implementácie CRM
01. Určite si svoje potreby
Prvým krokom, je porozumieť svojim potrebám a popremýšľať nad tým, ako ich CRM systém môže naplniť. Okrem toho by ste si mali určiť veci napríklad, aká je veľkosť vašej spoločnosti a koľko členov Vášho tímu bude používať CRM.
02. Vyberte si dodávateľa CRM softvéru
Medzi najdôležitejšie faktory pri vašom rozhodovaní môže patriť cena, relevantnosť nástrojov, jednoduchosť použitia a dostupné integrácie.
03. Výber implementačného tímu
Akonáhle ste si vybrali platformu CRM, ktorá je najviac v súlade s víziou Vašej spoločnosti, prichádza výber správnych ľudí. V závislosti od rozsahu vášho podnikania a implementácie CRM môžete potrebovať viac ako jednu osobu, ktorá bude zastávať každú rolu. To si vyžaduje špecializovaný tím na plnenie každodenných úloh.
Tím by sa mal skladať z týchto členov:
- Projektový manažér (vedúci)
- Vývojár systémov (inštalácia)
- Dátový analytik (migrácia údajov)
- QA inžinier (testovanie)
04. Stanovte si metriky, kľúčové ukazovatele výkonu a ciele
Metriky, ktoré by ste mohli zvážiť, sú náklady na CRM verzus odhadovaný predaj alebo zisky.
05. Poskytnite svojim používateľom CRM najlepšie nástroje
Musíte popremýšľať o tom, kto bude koncovým používateľom CRM softvéru. Vaši obchodní manažéri a obchodní zástupcovia? Váš marketingový tím? Alebo vaši zamestnanci zákazníckej podpory? Najlepšie CRM má funkcie pre všetky tieto oddelenia a ovplyvňuje Vaše podnikanie zabezpečením, aby každý člen tímu bezproblémovo spolupracoval so všetkými ostatnými bez ohľadu na oddelenie.
06. Pripravte svojich zamestnancov
V tomto bode by mali byť zamestnanci oboznámení so systémom, jeho výhodami a s tým, ako majú používať nástroje. Väčšina ponúk CRM zahŕňa školiace a konzultačné programy, ktoré umožňujú podnikom vyťažiť zo svojich platforiem maximum.
Časový harmonogram implementácie nového CRM systému závisí od veľkosti podniku a jeho špeciálnych požiadaviek. Medzi ďalšie kľúčové premenné patrí, ktoré CRM riešenie si vyberiete, či si najmete externú pomoc pri migrácii údajov a testovaní systému. CRM môže priniesť rozsiahle zmeny aj do tých najzákladnejších procesov Vášho podnikania a vynechanie akýchkoľvek krokov by mohlo celý proces sabotovať. Zmapujte presne, kedy a ako by sa mali uskutočniť určité kroky. Predtým, ako si stanovíte termíny pre úplnú implementáciu CRM, nezabudnite, že nie každá organizácia ani každý CRM systém funguje rovnako.
Odporúčané: Systém CRM na mieru
Aké rôzne CRM Systémy poznáme?
Aké máme skúsenosti s CRM Systém?
Čo je CRM Systém?