- Dominika Buksárová
- Články
Systém CRM na mieru?
CRM softvér na mieru je vynikajúcou voľbou pre mnohé podniky, no nie každá firma potrebuje túto možnosť. Vopred vytvorený CRM softvér je navrhnutý tak, aby vyhovoval potrebám širokého spektra podnikov. To znamená, že obsahuje veľa užitočných funkcií, ako aj funkcií, ktoré môžu byť pre niektoré podniky zbytočné. Vopred zostavený softvér CRM je tiež cenovo dostupnejší ako softvér na mieru a často sa dá nakonfigurovať tak, aby spĺňal základné potreby podniku. Existujú spoločnosti, pre ktoré má zmysel investovať do vlastného, účelového riešenia CRM. Tieto druhy spoločností majú zvyčajne zložité modely predaja, ktoré jednoducho nezapadajú do vopred pripraveného riešenia. Iní však môžu mať tak neuveriteľne jednoduchý model predaja, že na bezproblémové fungovanie vyžadujú len niekoľko funkcií CRM.
Jedinečné výhody CRM na mieru
Nástroje prispôsobené na mieru
Automatizovaný pracovný postup
Rámec CRM systému
Rámec CRM pozostáva z rôznych individuálnych aplikácií a procesov, ktoré sú štruktúrované tak, aby uľahčili prácu v konkrétnych oddeleniach podniku. S prispôsobenými CRM môžete vytvárať prvky rámca v malých reláciách, škálovať ich a upravovať podľa svojich špeciálnych potrieb.
Pomáha zlepšovať vzťahy s aktívnymi zákazníkmi
Centralizovaná agregácia údajov
Nevýhody CRM na mieru
Vačšie investície
Náklady na návrh a vytvorenie vlastného CRM a jednotlivých nástrojov sú takmer vždy vyššie ako náklady na klasické predplatné CRM softvéru.
Môže byť časovo dlhšia implementácia
Vývojárom môže trvať dní až mesiace, kým vytvoria CRM na mieru. Všetko to však záleží od rozsahu požiadaviek zákazníka. Ideálne je mať poskytovateľa, ktorý s tvorbou CRM Systému na mieru už má bohaté skúsenosti.
Riešenie CRM vám môže pomôcť zhromažďovať a organizovať údaje z celej vašej organizácie a mnohých kanálov a systémov, ktoré používate, vďaka čomu je oveľa jednoduchšie využiť tieto údaje na zapojenie potenciálnych zákazníkov a zlepšenie vášho marketingového a predajného úsilia. Čím viac však prispôsobíte používanie svojho CRM a prispôsobíte jeho funkcie špecifickým potrebám Vašej spoločnosti, tým lepšie budú výsledky. Kľúčom k efektívnemu prispôsobeniu a implementácii CRM je vedieť, aké sú potreby a ciele vašej organizácie ako celku.