Výhody marketingovej automatizácie v CRM systéme

Automatizácia marketingu sa vzťahuje na všetky digitálne nástroje, ktoré pomáhajú obchodníkom efektívnejšie osloviť zákazníkov. Aké sú však skutočné rozdiely medzi podnikmi, ktoré používajú automatizáciu marketingu a tými, ktoré ju nepoužívajú? V tomto článku sa dozviete všetko o hlavných výhodách automatizácie marketingu v CRM systéme.

1 Nižšie náklady na zamestnancov

Automatizácia marketingu znamená, že menej ľudí môže vykonávať efektívnejšiu prácu.  S CRM softvérom na automatizáciu marketingu sa zamestnanci zbytočne nevenujú opakujúcej sa práci, ako je napríklad manuálne vytváranie e-mailov. Vďaka uľahčeniam marketingovej automatizácií má jeden zamestnanec rovnaký výkon a efektivitu ako 25-členný tím.

2 Rýchlejšie a efektívnejšie zacielenie na viacero kanálov

Jednou z najsilnejších výhod, ktoré marketingová automatizácia obchodníkom ponúka, je schopnosť osloviť zákazníkov personalizovaným spôsobom – online aj offline – a to vo veľkom rozsahu. Či už prostredníctvom telefónu, textovej správy, push-up notifikácie, e-mailu a ďalších, automatizácia marketingu uľahčuje doručovanie cielených správ Vašim zákazníkom v správnom čase bez akýchkoľvek problémov.

Bez automatizácie marketingu je prevádzkovanie cielených, viackanálových kampaní vo veľkom rozsahu takmer nemožné.

3 Kontinuálne testovanie kampaní

Ďalšou výhodou marketingovej automatizácie je, že dokážete ľahko spustiť a testovať rôzne kampane. Automatizácia marketingu zabezpečí neustálu spätnú väzbu o výkone a pomôže Vám pri neustálej inovácií optimálneho výkonu kampaní.

4 Presné vykazovanie od začiatku až do konca

Ďalšou výhodou marketingovej automatizácie je, že dokážete ľahko spustiť a testovať rôzne kampane. Automatizácia marketingu zabezpečí neustálu spätnú väzbu o výkone a pomôže Vám pri neustálej inovácií optimálneho výkonu kampaní.

5 Inteligentná segmentácia a 360-stupňový pohľad

Viete, kto sú Vaši zákazníci? Úplne rozumiete ich želaniam, potrebám a túžbam?

Najlepšie nástroje na automatizáciu marketingu využívajú analýzu a umelú inteligenciu na podrobnejšie rozdelenie Vašich zákazníkov. Bez ohľadu na to, koľko zákazníkov máte, môžete porozumieť každému z nich individuálne. Cieľom je, aby ste im poskytli čo najefektívnejšie správy a informácie.

6 Lepšia správa údajov

Keď má Vaša firma tisíce alebo desaťtisíce potenciálnych zákazníkov, sledovanie interakcií môže byť kľúčovou úlohou. Automatizácia marketingu zjednodušuje a zefektívňuje proces, takže žiadne údaje o interakciách sa nikdy nepremrhajú a nestratia, práve naopak.

7 Škálovateľné procesy a platforma pre rast

Ako sa Vaša spoločnosť rozširuje, Vaše marketingové aktivity musia držať krok. Manuálne procesy sa škálujú veľmi ťažko, no práve naopak sa automatizované procesy škálujú okamžite a to tak, aby vyhovovali toľkým zákazníkom, koľko potrebujú.

8 Lepšia starostlivosť o zákazníkov

Predaj si vyžaduje čas a potenciálni zákazníci potrebujú starostlivosť. Pomocou softvéru na automatizáciu marketingu môžete sledovať efektívnosť kampaní a efektívne reagovať na potreby svojich potenciálnych zákazníkov v každej fáze nákupnej cesty.

Stručne povedané, automatizácia marketingu robí celkový marketing efektívnejším, reaktívnejším, škálovateľnejším a personalizovaným. Vďaka tomu sa marketéri môžu viac sústrediť na kreatívne a ambiciózne spôsoby napredovania v podnikaní.