- Dominika Buksárová
- Články
CRM a prognóza predaja
Chcete zvýšiť angažovanosť zákazníkov? Mohol by byť spôsob, akým komunikujete, viac personalizovaný? Relevantnejší? Pochopením toho, čo si Vaši zákazníci myslia a čo chcú, Vám pomôže k zlepšeným a predvídateľnejším predajom.
Prognóza predaja CRM pomáha predajným tímom či manažérom presne predpovedať budúci rast predaja na základe potencionálnych obchodov.
Vďaka dobrému CRM systému a analýze v reálnom čase sú kritické informácie o predaji ľahko dostupné. Presne aktuálne predpovede tiež umožňujú manažérom konať. Stanovením tímových cieľov, monitorovaním výsledkov a poskytovaním koučingu sa prognózy stávajú súčasťou aktívnej spätnej väzby. Tým sa ukončuje efekt takzvanej čiernej skrinky. Úsilie sa stáva merateľným vo výsledkoch. To sa rovná nielen silnejším prognózam, ale aj väčšej kontrole – a kontrola je kľúčom k presnosti predpovedí.
CRM prognózy predaja prinášajú výhody ako:
- Identifikujú hlavné zdroje potencionálnych zákazníkov.
- Využíva širokú škálu nástrojov na vytváranie prehľadov výkonnosti.
- Sleduje a zlepšuje tímovú produktivitu.
- Upravujú odhady spoľahlivosti pre maximálnu presnosť.
- Generujú prehľady prognóz predaja, pomocou ktorých vidíte predpokladaný predaj, informácie o doterajších predajoch či plánované ponuky a kvóty predaja.